lördag 5 september 2009

Nostalgia - Tankar om förr

Det fanns en tid då jag faktist brukade skriva på reguljär basis, egentligen inte om något speciellt, utan mer för att få ventilera mina åsikter, tankar och känslor.
Tanken här är väl att jag ska försöka återuppta skrivandet, och förhoppningsvis kanske ni också finner det intressant.
För kom inte och tro att jag skriver för eran skull, nejdå - inte alls. Jag skriver absolut inte för någon annans skull än min egna.
Jag tror nämligen att man mår bra utav det.
Som i mångt och mycket handlar det om att få ventilera sig själv, det är ett sätt för mig att processera mina tankar och hjälpa mig att komma vidare med dessa.

Jag har nämligen den senaste tiden märkt av att jag sakta men säkert börjat bli mer och mer deprimerad och nergången. I samma veva har jag nästintill slutat att skriva av mig, så att säga.
Egentligen har jag nog inte skrivit något vettigt sen 06/07, det var nämligen sist då jag skrev ofta.

Varje dag, eller varje natt rättare sagt...
Jag är nämligen en nattmänniska utav rang, jag trivs bäst efter mörkrets infall och det är i lugnet utav natten jag finner tid och ro till att skriva.
Just nu råkar det dessutom regna, och då passar det alldeles ypperligt till att terrorisera tangentbordet.

Jag har än idag inte riktigt kunnat komma på varför jag slutade skriva. Jag vet ju att jag tappade all inspiration, men jag vet inte varför.
Jag har aldrig funnit mig själv i att ha problem med att uttrycka mig i text, förns nu. Det finns så mycket man vill ha sagt, men inga bra vis att leverera det på.
Men som med så mycket annat förändras tiderna, och så gör även vi som personer. Jag hoppas innerligen att jag sakta men säkert börjar få tillbaka inspirationen.

Jag har på sista tiden börjat läsa mera igen, dock inte någon finskriven literatur i form utav böcker. Tvärtom mot vad man kan tro så har böcker faktist aldrig intresserat mig något nämnvärt.
Jag läser hellre en vettigt formulerad text skriven utav en mer eller mindre okänd person, företrädelsevis i form utav en blogg.

En utav dessa är den såkallade ''Gammal Hårdrockare'' som nuförtiden har en alldeles egen blogg, fylld med en salig blandning utav sanning och osanning, saltad med viss modifikation och så väl ihopskrivet att man inte kan bli mer än förundrad.
Fenomenet ''Gammal Hårdrockare'' är dock inte på något vis nytt, men det vart nog klart mera modernt när bloggvågen kom.
Innan detta fick man hålla sig till att läsa om tokerierna på ett välkänt forum, nämligen Flashback.
Om vi sträcker oss ännu längre bak i tiden så kunde man även se denna figur skrivandes smått bisarra och komiska inlägg på Aftonbladets hemsida i kommentarer till artiklar, och i deras egna diskussionsforum.
Oftast full, sittandes bakom rodret på en bil i solnedgången lyssnandes till AC/DC och alltid undertecknad som just ''Gammal Hårdrockare''.
Likt GH så har även jag en förmåga att driva iväg från ämnet och breda ut mig, det har förmodligen märkts av redan nu. Men det bjuder jag på.

Förövrigt, om ni undrar så sitter jag för tillfället och skriver på något så unikt som en gammal P2 laptop på hiskeliga 233Mhz och 32MB internminne. Det var nämligen på just denna dator jag skrev några utav mina första texter, och som den nostalgiker jag är så passar det alldeles ypperligt att även fortsätta så.
Den gör det jobbet, och den gör det jävligt bra!

Mitt mål är att uppdatera denna blogg med allt möjligt skitsnack med högst 2 dagars mellanrum. Klarar jag inte av det har ni en fullmakt på att få ge mig kompanistryk.

Jag tänkte avsluta den här dagens skitsnack med att säga följande:
Undrar ni vem jag är?
Somliga utav er känner redan mig, det har bara inte kommit till er vetskap om exakt vem jag är...

Med vänliga hälsningar,
Skribenten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar