söndag 6 september 2009

Felet med dagens bloggbrudar

Vad är det egentligen med alla dessa extrema bloggbrudar som finns här ute på internet? Jag tänker i första hand på personer som Kissie, Paow, Amandavardet och liknande.
Vad lever dessa personer för?
Fattar dom inte hur dumma dom framstår bland andra människor?
Jag förstår dock precis vad som driver dessa, även om jag inte förstår mig på sättet det gör det på.
Antingen är det ett fördjävla effektiva PR-knep som gör så att de framstår som kompletta idioter, eller så är dom helt enkelt födda i farstun.

Dom får ju sin vilja igenom, de får den uppmärksamhet som de vill ha.
Dessutom tjänar många utav dessa en helt klart värdig summa pengar för det dom gör. Mitt i allt detta virrvarr så missar dom hur mycket detta sabbar för dom själva.
Det finns inte en chans på världskartan att man kan ta en sån här person på allvar i framtiden.
Speciellt inte om ens VLOG består utav pillande i håret, tillrättaläggande utav sin BH var femte sekund och spontana inflikningar till att man var en hamster i sitt förra liv. Det värsta är att folk faktiskt tittar på skräpet, förmodligen i ren ilska. Kanske handlar det om att uthärda smärta. För det är precis vad man känner om man försöker lida igenom de minuterna dessa filmklipp handlar om. Det blir en sorts hatkärlek för folk. Man hatar personerna bakom filmerna, men man kan inte slita sig ifrån att se fler utav dom.
Fakir är nog ordet jag eftersöker, för det är precis vad man måste vara för att kunna genomlida plågan.
Fast då handlar det egentligen inte om lidande längre, är man en Fakir så blir det en njutning.
Grattis tjejer, ni har lyckats samla rekordmånga svenska fakirer på era bloggar...

Varför bloggar ni?
Tror ni seriöst att det finns någon vettig person på denna jord som faktiskt bryr sig om vart ni köpt era kläder, vilken färg ni har på läppstiftet idag, hur många KG idominsalva ni förbrukar per år, eller hur tuffa ni var när ni inte lärde er ett skit i skolan?
Tål ni inte sanningen nu så råder jag er att blunda...

NEJ, NEJ, NEJ!

Eller måste jag översätta för er?
Ok...
´´Asså, fattar ni inte att folk liksom ba skrattar åt er asså?
Mm, mhm, mm (pillar i håret) asså, jag hatar fjortisar asså, mhm, mm.
Men asså folk kallar mig fjortis, men det är jag inte. Men jag asså tycker att ni är värsta fjortisarna ba, mm, mhm, mm!´´

Gick det hem nu? Trillade polletten ner?
Bra...

Med vänliga hälsningar,
Skribenten

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar